Wednesday 14 December 2011

SOTO AYAM



Nampak meriah ke?..Ala ini masakan biasa saja, saya biasa masak kalo ada masa contoh macam hari cuti (Sabtu dan Ahad), dan waktu2 perayaan macam hari Raya. Sebenarnya resepi ini bukan tujuan masukkan di dalam blog tapi dah buat tu sekalilah masukkan dalam blog bagi mengupdate blog saja. Saya faham kalo hal masak memasak ni kurang digemari oleh orang muda2 macam yang belum berumahtangga seperti Sariffah, Nermalawati dan lain2 (jangan mare ) tapi manalah tau nak mula belajar ok lah tu..... Semalam inilah menu saya, masak untuk makan 4 orang tapi yang dua kecil tu kena suap saja lah takut tumpah dilantai air supnya (sorry lah loghat brunei). Anak saya tua Daniesh, juga memang pengemar sup terutama sup kaki ayam, setiap kali talipon dekat rumah tanya daniesh "Daniesh minta belikan apa nak ?'', jawabnya " KAKI AYAM", tak tau la macammana dia ni pengemar kaki ayam. Semalam balik saja kerja terus masak SUP AYAM, anak sulong balik-balik tanya ni "Ummi sudah siap ka Sup Kaki Ayam?, tapi sebenarnya bukan sup kaki ayam saja tapi isi ayam, tak sedap kalo kaki ayam aje nanti termuntah saya makan kalo terlalu makan kaki ayam.

BAHAN-BAHANNYA  : ~

Deng..deng......deng.........
                                      +
                                      +
                                      +
                                      +
                                      +

Semua beli di Super Market Giant, Papar



Bahan-bahan malas nak taip sebab banyak lagi kerja ni nak dibuat berhenti berehat sekejap ringankan fikiran dan lapangan fikiran. Tapi satu perkara saja nak kongsi kalo buat sup ni yang penting ada daun sup dan bawang goreng barulah kowwww.., mentua lalu pun tak nampak. Tapi memang seriuslah Sup Ayam yang saya buat semalam memang sedap....(tapi selalu buatpun memang sedap). Kalo nak rasa sup saya bolehlah coling2 saya tolong masakan dan bawa sekali wang kosnya (haha... bergurau saja).Suami bukan main selera makan, senangnya dalam hati tengok diorang berselera makan lain kali nak fikir apa lagi nak dimasak sebab bersemangat ni...

Oklah sampai disini saja untuk kali ini kepada yang sudi baca terima kasih dan kepada yang tak sudi dan rasa buang masa abaikan saja .... (sorrylah sebab membuang masa anda)






No comments:

Post a Comment